Heb je een klacht? Blijf er niet mee rondlopen!
Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Het liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt.
Dan praten we er samen over en proberen we er iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen, je geruststellen, of op een manier gaan werken zodat jij je er prettiger bij voelt. We maken graag een aparte afspraak met je zodat we rustig de tijd hebben om te praten. Je kunt altijd iemand die je vertrouwt meenemen naar dit gesprek.
Schakel een klachtenfunctionaris in
Wil je meer weten over je rechten of wil je advies? Wil je je klacht eerst met iemand anders bespreken of vind je het prettig als iemand je helpt bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met een klachtenfunctionaris.
De klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig. Zij bespreken met je waarover je ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met je klacht. Zij adviseren je wat je kunt doen. Ze helpen je ook om het gesprek met ons aan te gaan als je dat moeilijk vindt. Of om een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan jou én ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
Contact met de klachtenfunctionaris
De verloskundigen in onze praktijk zijn aangesloten bij het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Je kunt contact opnemen met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl.
De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, jouw klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvang je van ons bericht wat we hebben gedaan met jouw klacht.
Dien een geschil in bij de Geschilleninstantie Verloskunde
Als je er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of jouw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. Geschilleninstantie Verloskunde 073 – 689 18 90
Een klacht indienen kost niets
Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden. Het kost je dus niets om met ons te praten over een klacht, ook niet als we daar een aparte afspraak voor maken. Ook de hulp van de klachtenfunctionaris is gratis. Misschien wil je nog andere hulp inschakelen. Bijvoorbeeld van een advocaat, of van een arts voor medisch advies. Aan die hulp zijn wel kosten verbonden.
Verloskundigcentrum Groei
Onze praktijk verzorgt de begeleiding tijdens alle facetten van toekomstige ouders. Van kinderwens, tijdens de zwangerschap en de bevalling, tot het kraambed. Neem contact met ons op voor al je vragen.
© Verloskundigcentrum Groei – Privacybeleid
Folders
Lees handige folders over zwangerschap, bevallen, echo’s en nog veel meer op de website van de Verloskundige!
Contactgegevens
Hoofdlocatie ‘de Honingraat’
Slotermeerlaan 103-G
1063 JN Amsterdam
Tel: 020 – 613 12 46
Spoed? Tel: 06 – 53 54 02 76
Bij geen gehoor: Tel: 020 – 592 38 54
Aanmelden
Zwanger of een kinderwens?
Voel je welkom om je aan te melden voor onze zorg. Dit kan via het telefoonnummer 020‑613 12 46.
Of schrijf je in!
Verloskundig Centrum Groei is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering